Ahir, diumenge, vaig sortir a la tarda. Eren les 18 h (HO) quan sortia per la bocana del port, altra vegada amb el gènova nou. Durant l'hivern i primavera l'havia substituït pel vell, més pesant i sufert. La veritat és que hi ha una gran diferència de rendiment: el nou, és clar, és molt millor.
La navegació ha estat plaent (vent de component Sud, força 3). He posat rumb a la punta cardinal sud de la platja de Tamarit i he fet unes quantes virades per avant i, per tornar, una per rodó, navegant amb vent per l'aleta fins poc abans del Far de Torredembarra; tot seguit he enrotllat el gènova i, en empopada m'he apropat a un cable de la bocana, abaixant mentrestant les defenses i arrancant el motor.
Les bateries estan ben carregades. He decidi dedicar la bateria núm. 1 (la situada més al fons del compartiment) a l'arrancada del motor (posició del selector: núm. 1) que es carregarà mentre navegui a motor. La segona la dedico a bateria de servei (posició davantera al compartiment, posició del sel·lector: número 2) i la carregaré amb el carregador de bateries a port de tant en tant; o bé, invertiré cada dos mesos aproximadament les funcions de l'un i l'altra per tal de mantenir les càrregues amb l'alternador i no haver de fer servir tant el carregador a port.