Aprofitant els dies de vacances que vaig tenir abans del Nadal, vaig passar per Capitania per sol·licitar el número MMSI (Maritim Mobil Service Identity) per al Sobrevent (224 916 180), començant així els tràmits per instal·lar la nova emissora VHF amb el sistema de trucada selectiva digital (LSD, en castellà; o DSC, en anglès), complint així les disposicions del SMSSM (Sistema Mundial de Socors i Seguretat Marítima). Després de mirar la llista d'emissores no SOLAS [no és necessari que sigui de tipus SOLAS, que són molt més cares, perquè la zona de navegació del Sobrevent és la zona 4] aprovades per la DGMM (Dirección General de la Marina Mercante), em vaig decidir per una GARMIN 100i; i, com que la reglamentació exigeix que vagi connectada a un receptor GPS, he optat per una antena GPS activa (les coordenades geogràfiques apareixen a la pantalla de l'emissora en tot moment) enlloc de comprar un plotter GPS o un nou GPS de butxaca (el que tinc ara, no està homologat per la DGMM). A més, l'antena activa GPS que té forma de plat, de 10 cm de diàmetre [una antena AZIMUT SA-320 (RS232)], no ha calgut ser instal·lada a l'exterior, hi ha bona recepció des de l'interior: menys problemes, m'he estalviat de fer passar el cable fins a popa, on en un principi havia pensat posar-la, muntada al balcó; a més, tot i que estigui protegida, no caldrà patir perquè es malmeti (sol, pluja ...). He fet companyia a en Jaume, l'instal·lador, mentre ell connectava els cables d'alimentació [cable negre (negatiu) i cable vermell (positiu)] i de connexió entre l'emissora i l'antena GPS [NMEA+ (cable verd) i NMEA- (cable malla)] i feia les proves d'emissió i transmissió. M'he fixat com ho feia. És un bon professional. I li agraeixo molt els bons consells que m'ha donat. Només em queda per enllestir la sol·licitud de llicència d'estació (LEB), i l'informe de bon funcionament de l'equip, passos que van inclosos amb l'oferta que em va fer en Jaume. He deixat muntada la vella emissora, això sí, desconnectada de l'alimentació – tal i com m'ha recomanat - i de l'antena del pal; en cas d'avaria de l'emissora nova tindria la vella emissora a punt per fer-la servir; només caldria desconnectar l'antena de l'emissora GARMIN i connectar-la a l'emissora AZIMUT i connectar també el cable d'alimentació: totes dues coses es fan sense cap dificultat.
viernes, 29 de enero de 2010
Ja tenim la nova emissora VHF amb l'antena activa GPS (DSC)
Aprofitant els dies de vacances que vaig tenir abans del Nadal, vaig passar per Capitania per sol·licitar el número MMSI (Maritim Mobil Service Identity) per al Sobrevent (224 916 180), començant així els tràmits per instal·lar la nova emissora VHF amb el sistema de trucada selectiva digital (LSD, en castellà; o DSC, en anglès), complint així les disposicions del SMSSM (Sistema Mundial de Socors i Seguretat Marítima). Després de mirar la llista d'emissores no SOLAS [no és necessari que sigui de tipus SOLAS, que són molt més cares, perquè la zona de navegació del Sobrevent és la zona 4] aprovades per la DGMM (Dirección General de la Marina Mercante), em vaig decidir per una GARMIN 100i; i, com que la reglamentació exigeix que vagi connectada a un receptor GPS, he optat per una antena GPS activa (les coordenades geogràfiques apareixen a la pantalla de l'emissora en tot moment) enlloc de comprar un plotter GPS o un nou GPS de butxaca (el que tinc ara, no està homologat per la DGMM). A més, l'antena activa GPS que té forma de plat, de 10 cm de diàmetre [una antena AZIMUT SA-320 (RS232)], no ha calgut ser instal·lada a l'exterior, hi ha bona recepció des de l'interior: menys problemes, m'he estalviat de fer passar el cable fins a popa, on en un principi havia pensat posar-la, muntada al balcó; a més, tot i que estigui protegida, no caldrà patir perquè es malmeti (sol, pluja ...). He fet companyia a en Jaume, l'instal·lador, mentre ell connectava els cables d'alimentació [cable negre (negatiu) i cable vermell (positiu)] i de connexió entre l'emissora i l'antena GPS [NMEA+ (cable verd) i NMEA- (cable malla)] i feia les proves d'emissió i transmissió. M'he fixat com ho feia. És un bon professional. I li agraeixo molt els bons consells que m'ha donat. Només em queda per enllestir la sol·licitud de llicència d'estació (LEB), i l'informe de bon funcionament de l'equip, passos que van inclosos amb l'oferta que em va fer en Jaume. He deixat muntada la vella emissora, això sí, desconnectada de l'alimentació – tal i com m'ha recomanat - i de l'antena del pal; en cas d'avaria de l'emissora nova tindria la vella emissora a punt per fer-la servir; només caldria desconnectar l'antena de l'emissora GARMIN i connectar-la a l'emissora AZIMUT i connectar també el cable d'alimentació: totes dues coses es fan sense cap dificultat.